10 Ekim 2009 Cumartesi

KEMİKLER ŞEHRİ- Ölümcül Oyuncaklar Serisi


"Komik, karanlık ve seksi. Yılın favori macerası"----New York Times
Komik mi? Evet. Karanlık mı? Ehh biraz. Seksi mi? HAYIRRR.

"Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak daha birçok şey. Ölümcül Oyuncaklar hafızanıza kazınacak"----Artemis Yanyınevi

Bu arka kapak manşetinin tamamen uydurma olduğunu düşünüyorum. Evet kitabımızda vampirlerimiz de var, kurtadamlar ve perilerimiz de fakat, onların yanında başka doğaüstü yaratıklarımız da varki bu kitabın diğer kitaplardan nasıl farklı olduğunu ortaya koyuyor ama günümüzdeki vampir çılgınlığı yüzünden arka kapakda vampir lafı en başta yeralıyor. İnanın bu kitapta vampir lafı 1 veya 2 kere geçiyor. Bende bu kitabı alırken vampir kitabı diye aldım ama daha başka bir hikaye ile karşılaştım ve inanın bu yeni hikaye çok hoşuma gitti.

Cassandra Clare "Kemikler Şehri'nde", dünyayı şeytanlardan arındırmaya çalışan gölge avcılarının hikayesini anlatıyor. Kahramanımız 15 yaşındaki Clary Fray. Kitap, yakın arkadaşı Simon ile birlikte bir gece klubüne gitmesiyle başlıyor. Biz okuyucular da daha ilk sayfalarda doğaüstü varlıklarla tanışmış oluyoruz. Esas kızımız Clary kendi merakına yenik düşerek aslında görmemesi gereken bir cinayete tanık oluyor. Görmemesi gereken derken gayet ciddiyim, çünkü bizim kızımız yazarın kendi deyimi ile sıradan insanların göremediği varlıkları görebiliyor. Cinayeti işleyenlerin gölge avcıları olduğunu öğreniyor, hatta daha sonra onlarla gayet güzel ilişkiler kurup, dost bile oluyor.

Kahramanımız cinayete tanık olduktan sonra evine gittiğinde annesinin kaçırılmış olduğunu öğreniyor ve gölge avcılarından yardım istiyor. Böylece de fantastik bir dünyaya ilk adımını atmış oluyor. Bu yeni dünyada kendisi ve geçmişi hakkında bazı gerçekler ortaya çıkıyor. O kendisinin nereye ait olduğunu bulmaya çalışırken, diğer kahramanımız Jace'e aşık oluyor. Fakat, olaylar geliştikçe bu aşk da boyut değiştiriyor.

Yazarın anlatımını çok başarılı buldum ben sanki Clary'idim. O kendisi olayları anlamaya çalışırken ben de olayları anladım ve kafamda hiç soru işareti kalmadı ama yazarımız kitabın sonunda hikayeyi öyle bir boyuta taşıyorki "bu kadarı da anca bir türk filminde olur" demekten kendinizi alamıyorsunuz. Serinin diğer kitaplarında, okuyucularını uğrattığı bu hayal kırıklığını düzelttiğini ve güzel bir sonla hikayeyi bitirdiğini ümit ediyor ve serinin diğer kitaplarını okumayıda sabırsızlıkla bekliyorum.

1. City of Bones (Kemikler Şehri)
2. City of Ashes (Küller Şehri)
3. City of Glass (Camlar Şehri)

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa